Покупка Б/У Жорсткого Диску. Можливі нюанси та ремонт!
Привіт, народ. Сьогодні розкажу про “підводне каміння” яке може вас чекати при покупці Б/У жорстких дисків. Все почалося з того що клієнт замутив коротке замикання. Як і що він не розказував. Але в результаті в нього повністю вигорів жорсткий диск і стались пошкодження на материнські платі. Ну згорів то згорів, треба інший. Новий відпав по ціні, вибір впав на Б/У.
Б/У жорсткі диски вимагають особливої уваги при покупці. Бо як показує практика, колись HDD робили хорошої якості, а теперішні дуже часто перемагає корозія!! Було кілька дисків на тести. Вибравши них більш швидкісного, прийшов час візуального огляду. Контактні площадки які відповідають за передачу даних ітд, сховані з іншої сторони плати. Побачити можна тільки знявши плату з жорсткого диску. Так і цей, розібрався і що ми бачимо. А бачимо повний жестяк! Від корозії контактні площадки аж почорніли. Якщо таке залишити то з часом будуть збої в передачі даних, проблеми з роботою механіки ітд.
- Корозія основних контактів плати
- Корозія контактів двигуна
- Поверхнева корозія
- Поверхнева загальна корозія
Якщо вже пішла корозія то її вже не зупинити. Але ось продовжити термін служби можна запросто. Для початку треба відчистити по максимуму контактні площадки. Фото нижче.
- Очищені контакти. Загальний вигляд
- Очищені основні контакти
- Очищені контакти двигуна
- Очищені поверхневі контакти
На мідних доріжках дуже тонкий захисний шар. Його то і треба поновити після очистки контактів!
Обов’язково використовувати флюс, щоб була хороша якість пайки! І з-за допомогою припою, створюється захисний шар у формі подушечок. Їх добре видно якщо зблизити фото нижче. Процес не сильно складний. Головне мати паяльник з тонким жалом, виставити правильну температуру і використовувати флюс який потім потрібно вимити.
- Відновлені основні контакти
- Відновлені контакти двигуна
Після пропайки йде зборка жорсткого диску і плати.
У кінці роботи звісно потрібно перевірити результат. Тести проводяться у програмах Viktoria або MHDD.
REMAP я використовую рідше ніж ERASE (E256) у програмі. Якщо є биті сектори то REMAP просто заміняє битий сектор на інший робочий. а ERASE пробує пере-затерти сектор. І дуже часто це більш практичніше. Але все звісно залежить від ситуації. Як бачимо на фото вище. Прогнавши весь диск, було буквально 3 збійні сектори які перезатерлися і жорсткий диск став на 100% робочий. І я більш ніж впевнений що він ще попрацює не один рік. Аби тільки його не копали)))).
Хто не має змоги або не вміє користуватися паяльником – то обов’язково робіть візуальний огляд диску перед покупкою. І якщо є корозія краще відмовитися від його покупки. У моєму випадку таке діло я сам можу “полікувати”).
Так що будьте уважні, і удачі в покупках!
Останні коментарі