Ремонт ноутбука. Історія пошкодженого товару!
Одного чудесного сонячного дня, принесли мені ноутбук на ремонт. Я ще не знав яка “епопея із пригод” чекала мене попереду. Море емоцій, новий досвід з вирішенням проблем та дипломатією.. Але не будемо забігати вперед, давайте по порядку.
Замовлення запчастин
І так, що з ноутбуком? Скарги були на те, що після того як Windows завантажувався він намертво підвисав, і на цьому все. Ну і звісно, кілька місяців він лежав без діла бо при спробі включення, як коли, він міг на всю хату пищати, видавати звукові сигнали і не запускатися. Ось і виходить, як не одне так інше.
Пора шукати проблеми і вирішувати їх. Ну що ж. Зависання при завантаженні, явно вказує нам на проблему з жорстким диском. Перевірити його взагалі не важко. Завантажуємо програму для тесту диска і перевіряємо. Результат тесту нічого нового не відкрив. Диск і справді був пошкоджений. Правда не все так страшно. Дефект був один. Його можна порівняти з ямою на дорозі. Їдеш собі-їдеш. І тут тобі наааа. Влетів колесом в яму.. і ти там так і застряг.. От той же ефект був на жорсткому диску. Тому Windows зависав. Пере-розбивка диску, відрізання дефекту і установка Windows в місце де нема дефекту все вирішило! Система завантажувалася, нічого не підвисало, АЛЕ…
При тесті ноутбука було виявлено звукові сигнали. Вони могли бути як при запуску ноутбука, так і під час роботи в любий час, коли йому заманеться. Коли відкриваєш браузер, і пробуєш ввести будь які дані що в пошуці, виявилась наступна проблема – несправна клавіатура!

Діти люблять виривати кнопки з м’ясом, помастити варенням чи маслом. Але після такого варварства все рівно клавіатури боролись за своє існування і ще працювали, але не в цьому випадку. Так як на клавіатурі було коротке замикання однієї клавіші, яке проявлялось в різні моменти часу… То є КЗ, то нема. Хазяйка ноутбука розповіла що на ноутбук впала чашка.. після якої різними способами була спроба дістати клавіатуру і вигнути місце падіння назад.. Але.. це ніжна запчастина і вона такого не прощає. Так що, нам потрібна нова клавіатура!
Нова Пошта. Початок пригод…
Потрібна модель досить швидко підібралась. Власне до цього ноутбука підходило дві моделі клавіатур, звичайна та з підсвіткою, звісно вартість відрізнялась мало не в три рази. Замовилася точно така як і була, без підсвітки. Ремонт мав бути “без розгону”. Зробити і щоб все працювало.
За клавіатуру була внесена передоплата, обмінялись з продавцем даними доставки та ттн. Залишилось тільки чекати поки приїде. В магазині беру комплектутючі не перший раз. Тому завжди роблю передоплату, а не наложеним платежем. Так дешевше моєму клієнту, та і в мене ж довіра до магазину є де постійно закуповую комплектуючі. Але ось тут.. мої пригоди тільки починалися…
Клавіатура приїхала уже на другий день у відділення. так як я замовляв до обіду, і магазин працює оперативно. З тим карантином, натарабанив маску і погнав у відділення по запчастину. Без задньої думки думаю, дай гляну візуально чи все гуд. Відкрив ніби все окей. Але, внутрішній голос каже – “давай но повністю все вийми”. Все ж таки клавіатури до ноутбуків дуже ніжні. Алюмінієву основу запросто можна погнути, дуже вона тонка. При працівнику Нової Пошти повністю розпаковую і…
“Японський магнітофон!!!” мдааа..



Ну ще я пошкодженого товару ні разу не отримував!! От серйозно – ні разу! Знаєте, от був би наложений платіж – взяв би розвернувся би і на тому та історія завершилася би. Так ні… Передоплата зроблена. Настав час вникати в ті “дєбрі” з Новою Поштою на рахунок повернення вартості пошкодженого товару…
Не приємні розборки з Новою Поштою і продавцем…
- Оголошена вартість / сума страховки! Це чи не найважливіше, як показала практика… Якщо ваш вантаж пошкодили – це максимальна сума на яку ви можете розраховувати при компенсації вантажу від Нової Пошти. Продавці часто вказують мінімальну суму наприклад 200грн. І якщо ваш товар теоретично коштує 1500грн, то при пошкодженні товару ви отримаєте тільки 200грн!! А от у моєму випадку вартість товару продавець вказав 1 грн… Мдяя… Представник магазину завірив мене, щоб я приніс копію чека вартості клавіатури і прикріпив до претензії яку потрібно буде написати. І у 99% випадків Нова Пошта кошти поверне… АЛЕ.. читайте далі..
- Упакування. Нова пошта завжди вимагає коробку / стрейч / пупирку ітд.. І знаєте не дарма… От приїхала мені клавіатура. Упакована в гофрокартон! Картон як картон, тим більше в кілька шарів. Нічого страшного в тому нема. Не перший раз мені в даному вигляді упакування приїжджали клавіатури – і завжди все було гуд! Завжди все ціле. Виходить візуально не коробка – а просто шар гофрокартону для захисту. Края звісно.. вже під питанням, але до сьогодні все було добре. І забігаючи наперед – Нова пошта сказала так як упакування ціле – винен відправник. А я впевнений що продавець відправляв товар ЦІЛИМ! Це ж все таки репутація магазину. Нюанс то в чому? В тому що якби це була коробка – ми могли б візуально побачити ДЕФОРМАЦІЮ КОРОБКИ, місце удару! А так як – це була не коробка, а просто гофрокартон без бокових ребер жорсткості – клавіатура вдарилася краєм об клітку НП в якій перевозився вантаж, пошкодилася і при тому гофрокартон назад відпружинився і сліду і не залишилося від удару!
- Акт приймання-передачі. Коли у відділенні Нової Пошти вилізла дана ситуація, відкрилось упакування у присутності працівників Нової Пошти і виявилось, що товар пошкоджений – був написаний акт приймання-передачі вантажу. В Акті вказується зовнішній та внутрішній стан упакування. Стан вантажу всередині ітд. Тут головне уважно перевірити актуальність заповнених даних із реальним станом вантажу.
- Претензія. Взагалі, якщо відправник або одержувач хоче відшкодувати вартість свого вантажу – потрібно у відділенні НП написати Претензію. До неї додається акт прийому-передачі, фотофіксація вантажу та упакування, пошкоджень ітд. Ну а далі залишається чекати поки Нова Пошта розгляне претензію та винесе своє рішення. На рішення якраз і впливає: вид і стан упакування та сума страховки товару! Ось так то..
- Відповідальність. Як показала дана практика… Кожна сторона намагається себе підстрахувати і уникнути відповідальності… щоб всі не зручні питання вирішувала інша сторона..
Парадокс в чому??
На упакуванні з гофрокартону не було слідів деформації! От не було! Я це бачив, це було відмічено в акті, і поставлений підпис! Але маючи голову, я вмію логічно мислити! Аналіз пошкоджень дає нам такі висновки: на край упакування було прикладене фізичне навантаження, картон спружинив, слідів не залишилось, тому що це не коробка і нема ребер жорсткості, по яким можна було б відслідкувати деформацію, а ось посилка в середині пошкодилась. Представник з Нової пошти, яка розглядала претензію каже – відправник вам відправив уже пошкоджену річ. Та не може такого бути! Не може поважаючий себе інтернет магазин псувати собі репутацію і висилати товар на якому ВИДНО дефект, тим більше що я не перший рік у них купую, і ЗАВЖДИ все було чотко! Це втрачено логіки! І цей варіант відпадає.
А зі сторони магазину, мав “щастя” потрапити в телефоному дзвінку також на “жінку”… на мій погляд не компетентну у даному питання (а саме – фізика пошкоджень вантажу у різному виді упакувань…). Яка перебивала мене, не зберігала субординацію – коли говорять ПО ЧЕРЗІ, а не ОДНОЧАСНО, перекрикуючи один одного доходячи до підвищених тонів.. Не маю нічого проти жінок – але йоб його мать…. Іноді та “вузьколобість” і спроба “не явно послати тебе подалі”, щоб не вирішувати проблеми вибішує до чортиків!! От чого логіка жінок та чоловіків так відрізняється??? І головне мені доказує – ти ж підписував заповнений акт, чого ти погодився що упакування ціле? Сам винен! Ахренеть! Очі для кого придумані?? Візуально упаковка була ціла! Це бачив я і працівник Нової Пошти, все було зафіксовано на фото. Це знаєте як виходить? Щоб щось доказати – упаковка має бути вщент порвана?? Продірявлена цвяхами? Зігнута на дві половини щоб тільки тоді щось доказати? І то не факт..
Але питання було вирішено, як тільки був продовжений діалог з представником магазину, але уже чоловіком. Це в котрий раз доводить що у чоловіків та жінок: різна логіка, бачення ситуації, дипломатія та вирішення проблем. Але звісно на це пішло біля тижня часу..
Замовлення клавіатури, 2 спроба
Я працюю оперативно! І в той же день коли приїхала пошкоджена клавіатура, я ще раз зробив передоплату і змовив таку ж клавіатуру. Тому, що – це уже проблеми мої, продавця і нової пошти. А клієнта – це взагалі ніяким боком не повинно турбувати. Дав ноутбук – значить оперативно відремонтуй, і віддай назад справну техніку. А там собі у вільний час займайся вирішенням не приємних питань з поверненням коштів.
Звісно настрій у мне був трохи зіпсований. Тому що, цю біганину продавець скинув на мої плечики. Правда я не сильно то і горював. Щось у мене було таке враження що все пройде як по маслу тому – що ну все ж ясно!! Всі все бачили, все зафіксували, акти, претензії понаписували, все обговорили. Але як ви читали вище – хрен. там! Поки не зіпсуєш собі нерви, поки не виведеш з себе людей які хочуть від тебе спекатися, діла не буде! Це сумно.. і водночас не приємно.. Не люблю я такого…
Ну що ж, пройшов ще день / два. І приїхала нова клавіатура ще раз. В такому ж опакуванні з гофрокартону як і минула клавіатура. І що ви думаєте? На цей раз все чотко! Ціла, робоча! Зараз покажу фоточки). Єдина зміна була, що при відправці уже була вказана вартість страховки не 1 грн а повна вартість.
І так, розпаковуємо…
Нууу. що ти. чоловіче – шкіряна куртка, спортивні штани!

Заміна клавіатури в ноутбуці
Практика дає певні напрацювання.. і перш ніж ставити клавіатуру на місце – підключив її навісним монтажем. Це обов’язкова процедура перед установкою. Тому що іноді буває брак, і у випадку саме з цією клавіатурою, після установки її на місце її шлейф згинається у двох місцях. Це нормально і так задумано виробником. Та і якби щось не так, простіше відправити по гарантії.

Всі кнопки цілі! Завжди такі речі тестую у програмі. Перевіряю абсолютно всі кнопки. Щоб мати спокій душевний)). Спокійно спати і не переживати що у клієнта раптом щось не працює.
Результат
Нууууу. Оооось він довгожданний фінал… Клавіатура на місці. Після дітей і їх варварського збиткування над ноутбуком, він отримав нове життя))). І ще не один день буде радувати свого власника.

Нарешті завершення
Все добре коли добре закінчується!
Ноутбук на сьогоднішній день уже давно у власника, радує своїм зовнішнім виглядом і безперебійною роботою.
Ну а псувати відносини з хорошим магазином звісно нема бажання з-за одного неадекватного працівника-жінки, або неприємних ситуацій з пошкодженим вантажем перевізниками. Неприємно те – що всі стараються перекинути свої проблеми на тебе, або на когось іншого. І в результаті, якщо перевізник і продавець з себе знімуть відповідальність – тоді виходить що? А те що ТИ залишишся в мінусі! Залишиться або пошкоджений товар на руках, або влетиш на певну суму.. Всі розведуть руцями і скажуть: ” Нааам жаааль”. А у тебе буде негативне враження про магазин, негативне враження про перевізника! В результаті сторони втратять постійного клієнта…
На Україні багато інтернет магазинів, багато компаній перевізників вантажу. Вибрати щось інше – проблем взагалі нема. Але всі адекватні люди, завжди намагаються дипломатично вирішити всі проблеми. І постійна співпраця завжди ціниться. І я радий що все добре завершилося. Конфлікт вирішено, кошти за пошкоджений товар повернено. Ноутбук відремонтований і власник ним користується.
Останні коментарі