Заміна SATA роз’єму жорсткого диску.
Історія маже детектив)). Попав мені в руки жорсткий диск. Абсолютно НОВИЙ ДИСК. В ньому був виламаний з “м’ясом” SATA роз’єм, через який його підключають до комп’ютера. Диск на 1 Терабайт. Новий. Ремонтувати однозначно потрібно! Був би менший об’єм або Б/У – то однозначно пішов би на сміття.
Що з ним сталося? Хм… Власник нічого не розказував. Єдине що він сказав – потрібно замінити роз’єм. І запитав коли буде готово? Зробимо). Ми то вмієм, ми на тим сі розумієм). І так.. поїхали..
Короткий огляд поломки диску
І так. Шо у нас є? Диск в заводській упаковці, правда без “анти сатанинського” пакету від статики. На упаковці була наклеєна лейба. Дата на ній вказувала на те, що він був куплений день – два назад… Новий! Дизайн лейби знайомий – такі люблять клеїти у магазині Розетка. Сам беру час від часу запчастини, того їхні лейби впізнаю)). До речі, ні разу не реклама! Просто уважність присутня.

Загальний вигляд. Дана модель диску – Western Digital Blue WD10EZEX на 1TB. Синя модель у лінійці Western Digital. Або другими словами бюджетна. З меншим гарантійним терміном роботи.

А це з другого боку. Гарний ракурс, але що це… Щось не те, вам не здається?? А ну но гляньмо ближче.

Таак. Половини роз’єму нема.. І де він подівся? )).
Виробник дає 2 роки гарантії на свій диск. Ясне діло що після такого ні про яку гарантію уже мови не йде. Вона автоматично закінчилась у той же момент коли був зроблений дефект. І у такому випадку або викидати у сміття, або спробувати відремонтувати. Чим ми з вами і займемось.

Уже візуально видно що відламаний тільки шматок роз’єму. Але це тільки “вершина айсбергу”.. Всі масштаби побачимо коли знімемо контролер з диска – це отой кусок плати що ви бачите на фото). Весь монтаж і пайка знаходяться на другій стороні… А з другої сторони відчуваю буде жесть.. Тому, що видно, що контактів просто немає, вони вирвані з м’ясом..
Знімаємо і… І йолки ж ти палки…

При пошкоджені роз’єму.. він потягнув за собою і контактні площадки з самої плати… з м’ясом! Все що залишилось – це кілька контактів і відірвані монтажні дорожки товщиною як волосина.. Ну що ж.. ювелірна робота попереду…
Але як же повинно бути? А зараз покажу. Не все ж пошкоджено. Ось – це контакти, та пайка на сусідньому, цілому роз’ємі. Той що ще залишився цілим. Зразок, еталон того як було раніше.

Дана поломка досить рідкісна. Тому що це ще ж треба постаратись так зробити. А після установки власне у комп’ютер і підключивши кабель сата та кабель живлення до диска – поламати далі просто не реально!! Диск всередині корпусу який закривається і все. Доступу до запчастин нема. Не знаю як в цьому диску сталася дана поломка, але у мене є кілька теорій:
- диск міг просто випасти з рук і впасти саме роз’ємом об якусь міцну поверхню.
- іноді системні блоки не закривають і кабелі тирчать у всі сторони)). ну блін… і таке буває. і можна просто зацепити добряче ногою чи рукою і готово!
- нуу і власне взяти молоток і перевірити чи справді жорсткий диск – ЖОРСТКИЙ )))))).
Результат ремонту
Таких роз’ємів у продажі нема! Просто нема. Можливо десь і є у Китайчиків. Але як мінімум – це було б дууже довго місяць і два. А я не люблю так довго щось робити!! Тоді вся охота і запал пропадає.. Потрібно робити максимально швидко і якісно. Тому роз’єм було взято з іншого жорсткого диску, який є неробочим донором запчастин. Пайка проблемна і тому тільки під мікроскопом.. Без нього та без нормального паяльника до таких дрібних ремонтів нема що навіть рипатися.
Ну що ж. Шановні парафіяни)). Диск відновлено. Дивимось

Ойй. це ж тільки частина перепаяна. А де ж власне те проблемне місце? Гортаємо далі.

Яке ж воно все дрібненьке і толком нічого не видно. Давайте повернемо камеру і ще ближче глянемо.

Оооо. Друга справа). Кожна монтажна доріжка – це як волосинка товщиною. Можете собі тільки уявити яка це ювелірна робота! Три контакти вийшло припаяти на свої місця. А от чотири інші… Тут уже прийшлося пускати провідниками лінії аж до конденсаторів. Це оті малі кубики))) на фото до яких ідуть провідники. Зелена субстанція – це діелектричний клей який не проводить електрику і надійно фіксує метал до текстоліту. Відірвані дорожки, контакти та п’ятаки для пайки на платі були відновленні під мікроскопом. Все вийшло досить таки добре та головне надійно!

Кожен жорсткий диск, має власну плату-контролер. Власне ми її і бачимо на всіх фото. Яка звісно має різні розміри, розпайку та навіть різні види роз’ємів для підключення. В даному випадку також на 100% знайти ідентичного роз’єму не вийшло. Тому невеличкі зазори та і взагалі, для укріплення та усунення можливих люфтів, деякі місця були укріпленні червоним герметиком.
А чи запрацював диск після ремонту?
І саме головне питання: А чи він запрацював після ремонту?? Питання досить доречне, тому що він міг бути і спаленим. І косметична заміна роз’єму могла нічого не дати, якби щось по платі вигоріло під час поломки..

ВСЕ ДОБРЕ! Диск успішно система побачила, визначила і тестування диск успішно пройшов. Під час тесту ШВИДКІСТЬ диску сягала 185-200 Мб/с. Це дуже “жирно”. Враховуючи синю (бюджетну) серію диску. В любому випадку його вартувало відремонтувати.
Звісно, гарантії від виробника уже немає з того моменту як був виламаний роз’єм. Але так як вийшло диск відновити, то не все так сумно). І він ще попрацює. Час покаже.
На разі все. Ремонт зроблений. Можна і знищити кави). Удачі.
Останні коментарі